INGRID CODINA

Ingrid Sánchez Codina
Andorra, 1983

Descobreix la seva passió pel teatre en uns exercicis teatrals d’una formació de monitora de lleure a Barcelona. Inicia els seus estudis teatrals a Forn de Teatre Pa’Tothom l’única escola del moment que impartien teatre de l’oprimit/da. Durant uns anys es va formant en aquesta disciplina i cocrea una companyia de teatre de l’oprimit/da i creen diverses peces teatrals per denunciar opressions viscudes en l’àmbit social.Posteriorment segueix la seva investigació formant-se amb altres disciplines com el teatre físic, la dansa, el cant i el trapezi.
En aquests anys es dedica a la formació impartint classes d’extraescolars de teatre a escoles de Barcelona, tallers de teatre a adolescents de 12 fins a 16 anys i tallers esporàdics a grups de dones i presons.

El 2012 neix el seu fill i es bolca en la criança. En un grup de criança coneix a Isabel Moros amb qui comparteix punts de vista en la criança, sobre les diferents facetes de la dona i acaben cocrearan l’espectacle “Ingrid” fent diverses representacions a Catalunya.
Passats 3 anys repren les classes de teatre a l’Eme i a altres centres educatius i s’incorpora a la Companyia Ortiga per codirigir l’espectacle Kumulunimbu.

Els darrers anys la investigació s’ha centrat en la construcció i l’animació de titelles i amb els recorreguts sensorials, fent cursos d’animació d’objectes amb en Xavi Bovés i formant-se en el Postgrau de l’UdG “Lenguaje Sensorial y Poética del Juego” amb la companyia Teatro de los Sentidos.

Juntament amb Guillem Geronès de la Companyia Ortiga creen Fulles Ambulants, un projecte itinerant amb biblioteca de contes de temàtica emocional i social i un espai de joc amb objectes i titelles fetes amb material bàsicament de cartró reciclat. Realitzen tallers en diversos festivals i biblioteques de Catalunya.
Actualment han creat Originària, un projecte també itinerant que s’instal·la durant un període de temps per oferir l’espectacle/recorregut An-Ki i Fulles Ambulants.

Actualment ofereix el conte/espectacle “Les Terres de l’Àvia”, un conte per parlar de fets traumàtics amb els infants. El conte l’ha realitzat en diverses escoles de la Garrotxa i festivals de Catalunya.

Web: ​www.ciaortiga.com
Instagram: ​@ciaortiga

L’art és una poderosa eina de transformació.