LAIA FUENTES

Laia Fuentes
Terrassa, 1986

L’art la captiva des de ben petita, la seva mestra, els dies que feien dibuix a classe, l’havia d’avisar de que ja era l’hora d’anar al pati quan es trobava immersa acabant de pintar. En aquella època li semblaven màgics els papers d’hologrames de colors i com un trosset de fang podia entrar al forn i sortir-ne brillant.

Durant els anys d’universitat no va desaparèixer aquesta inèrcia estudiant disseny gràfic, gaudint de la serigrafia, la fotografia analògica, els esbossos de dibuix a mà alçada, la teoria del color, la cal·ligrafia… Més tard també, coneixent la pintura, les tècniques antigues de laboratori, la il·lustració… Contínuament a la recerca d’un treball artístic i artesà.

Paral·lelament va treballar dotze anys en projectes digitals gràfics, que li permeteren tenir una visió acurada del grafisme i la comunicació digital. Especialitzant-se alhora en vídeo i cinema interactiu a l’IDEC de Barcelona, posant focus en el documental.

Viu un any a Bristol, Anglaterra, motivada per l’art efímer del graffiti, treballant com a freelance per a un Festival de curtmetratges, encarregant-se de la imatge audiovisual.

És a l’Escola de ceràmica de la Bisbal d’Empordà on el fang la fa arrelar i reconnectar amb l’artesania. També amb la terra, tornant als orígens dels seus avantpassats empordanesos.

La vivència d’haver-se format i d’haver treballat en aquest centre de referència, l’ha portada a compartir els seus coneixements. Actualment realitza classes a l’Escola Municipal d’Expressió d’Olot i al mateix temps treballa en projectes tant artístics com funcionals. Aplega l’experiència en les arts visuals adquirida al llarg dels anys, incorporant-la al llenguatge ceràmic, a les arts del foc.