MARGA SOCIAS

Marga Socias Santamaría

És una creadora inquieta i versàtil que submergeix al públic dins del seu univers particular establint amb ell connexions irònic-inesperades a través dels sentits, el cos i  la memòria.

Ha treballat durant anys en companyies especialitzades en teatre sensorial (Carte Blanche a Dinamarca, Teatro de los Sentidos).  També ha fet col·laboracions amb artistes independents i amb companyies de teatre immersiu d’arreu d’Europa (Hello Earth! a Dinamarca, Lis Lab a Italia i Theatre A l’Envers a França entre d’altres)

Ha estat fundadora del grup INHEPI, una plataforma internacional que funciona com una xarxa d’artistes independents amb l’objectiu de potenciar el desenvolupament d’instal·lacions interactives arreu del món.

Des de fa 10 anys col·labora amb el Consorci d’Educació de Barcelona. Fa instal·lacions per públic familiar a museus danesos i a museus d’aquí (Macba, IVAM, Museu de la Garrotxa) i també ha fet projectes per la xarxa de biblioteques de Dinamarca i pel consorci de Biblioteques de Barcelona.

Ha estat professora del Màster de Creació en Arts de Carrer organitzat per Firatàrrega i la Universitat de Lleida, també del Postgrau Poètica dels Sentits  organitzat per Universitat de Girona i Teatro de los Sentidos i també del Postgrau sobre Disseny escenogràfic organitzat per l’escola Universitària en disseny i enginyeria ( Elisava)

Ha viatjat per tot el món fent experiències sensorials i instal·lacions artístiques. El seu interès sobre com obrir portes a altres realitats continua. Treballa sobretot amb la curiositat, amb la ficció i amb la veritat. Està interessada particularment en les coses que no es veuen i en com escoltar el què està amagat en les escletxes de la vida quotidiana.

En els darrers anys s’ha especialitzat en l’àmbit d’arts escèniques i comunitats i ha participat com a creadora o co-creadora en diversos projectes.