PEP SAU

Pep Sau Vilarrasa
Olot, 1963

Creatiu, perseverant, inquiet, metòdic, expressiu, fugint sempre dels tòpics i de formació autodidacte combina la fotografia i les intervencions visuals i plàstiques. Procedent de la fotografia artística les seves creacions s’han anat despullant fins a arribar a una simplicitat propera al minimalisme, cap a la recerca de la «obra pura» amb pocs elements però de gran complexitat formal, temàtica i conceptual.

Ha cursat tallers i seminaris de fotografia a Girona i Barcelona, també ha estat el fotògraf encarregat de documentar els festivals Danza Trayectos i Lluèrnia. Ha realitzat exposicions individuals i col·lectives a Olot, Vic, Girona, Figueres, Barcelona, Huesca, Tournefeuille, Perpinyà, České Budějovice, Zagreb, Madrid, Sant Sebastià i Medellín.

Col·labora en publicacions nacionals i internacionals d’arquitectura, paisatge i antropologia, Les seves fotografies serveixen per il·lustrar llibres, cartells, revistes, webs … i per decorar espais públics i privats. Realitza xerrades i conferències periòdicament tant a escoles com a centres d’art.

La seva obra està al fons de la Fundació Banc de Sabadell, al Museu de la Garrotxa i al museu d’Història de Girona.

Paral·lelament, és el fotògraf oficial de RCR Arquitectes i del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, col·labora amb l’Observatori del Paisatge de Catalunya i amb associacions sense ànim de lucre portant a terme projectes fotogràfics a nivell local i internacional a l’Àfrica.

Des de l’any 2015 exerceix com a professor de fotografia a l ‘Escola Municipal d’Expressió d’Olot

M’apropo a poc a poc a cada lloc, amb la mirada neta, deixant-me sorprendre, copsant l’obra, l’entorn, l’espai i el temps.