ALEIX PLANAGUMÀ

Aleix Planagumà
Olot, 1977

Carnisser de professió, diga-li per passió o per ampliar coneixements del seu sector, va decidir formar-se en cuina, des de l’Escola d’Hosteleria Hofmann, fins al recentment inaugurat Culinary Institute of Barcelona, passant per algun curs intensiu al Basque Culinary Center de Sant Sebastià.

Sempre amb la premissa de transmetre la millor manera de treballar els productes per poder-los gaudir a taula. Amb la convicció que la cuina és un art, una passió o una manera de viure, des d’un simple pa amb tomàquet a un dels plats de cuina més elaborats, l’art en forma part, en la creació, el cuiner somnia amb la seva forma, imagina la barreja de sabors i textura i finalment ho plasma tota aquesta obra en un plat, que es gaudeix de manera única i al mateix temps ens nodreix, tant el cos com la ment.

Des de fa uns anys organitza cursos de cuina a la carnisseria, per tal de poder
compartir receptes i experiències amb els diferents alumenes i clients, al mateix
temps realitza diferents tastos de productes, on les tècniques de cuina son part
principal, en aquestes experiències.

Des de fa tres temporades, presenta el programa de cuina d’Olot Televisió, que al mateix temps, s’emet per tota la Xarxa de Televisions Catalanes, gaudint i formant-se amb aquesta experiència televisiva. Aquesta passió l’ha portat a recórrer diferents països per poder veure com evolucionen una carn i al mateix temps poder conèixer la seva gastronomia i la seva cultura envers una taula.

L’aventura de compartir receptes, tècniques, trucs i sobretot experiències sempre al voltant d’una taula