IVET BAZACO

Ivet Bazaco Antones
Barcelona, 1977

Va iniciar-se en la ceràmica als 6 anys i des de llavors l’ha acompanyat tota la seva vida. Tot i els estudis musicals i la carrera de Belles Arts, la Ivet sempre va tenir clar que el seu lloc era fent pastetes al taller, entre fangs i pinzells.

El seu pas per diferents escoles-tallers de Barcelona van portar-la finalment a l’Escola de Ceràmica de La Bisbal el 1996, on es va endinsar de ple en aquesta disciplina i va aprendre un munt de tècniques en diferents cursos monogràfics. Aquí va descobrir la seva fascinació pel torn i els esmalts, entre altres.

Encara a La Bisbal, partir del 1999, primer com a ajudant i després com a professora, va entrar en el mon de la docència, tot i que després també ha tingut ocasió de donar classes a altres centres com l’Escola d’Art Olot, l’Escola d’Art de Vic o l’Escola Municipal d’Art de La Mercè de Girona. Actualment, compagina l’Escola Municipal d’Expressiód’Olot amb el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Terrisseria de l’Institut La Bisbal.

El 2000 va muntar el seu primer taller a Barcelona que més tard va traslladar a l’Empordà. Actualment, instal·lada a Olot, compagina les dues facetes: la pedagògica i l’artística.

Entenent la ceràmica com a mitjà d’expressió, la Ivet treballa les seves peces combinant l’escultura i el disseny. Últimament s’ha dedicat sobretot al món de la gastronomia i ha treballat per restaurants com l’Hotel Arts i el Dos Palillos a Barcelona,  o Mugaritz al País Basc, entre molts altres. En un entorn més proper, podeu trobar les seves peces a Ferrer Xocolata, Olot.

Sóc feliç al taller!