MARTA RIERA

Marta Riera Pi

Diplomada en Dansa Contemporània per la Scottish School of Contemporary Dance al Regne Unit, en Educació Social per la UNED i estudia també un Màster en Gestió Cultural a la Universitat Internacional de Catalunya.

Com a intèrpret ha col·laborat amb coreògrafs i companyies de dansa contemporània a Mèxic i Escòcia: Cia. de danza Fascia, Angela Praed, Angus Balbernie, Janis Claxton Dance Company i Scottish Dance Theatre.

Després de set anys vivint i treballant a l’extranger com a ballarina i docent de dansa torna a Barcelona l’any 2008 on col·labora amb la companyia Pepe Hevia i en projectes de creació amb els ballarins i coreògrafs Ricard Fernández i David Nóvoa amb qui desenvolupa creacions pròpies com a coreògrafa.

Treballa com a docent de dansa contemporània a l’escola juvenil de circ de l’Ateneu de Nou Barris entre 2009 i 2014 i a l’Espai 9 de Dansa. Desde 2010 exerceix com a professora de Hatha Yoga i Pilates i ha desenvolupat el seu propi projecte de retirs de yoga y navegació Sailing Souls (2018).

Desde 2012  fins l’actualitat es dedica a l’àmbit de la gestió cultural treballant al festival internacional Dies de Dansa, coordinant i impartint sessions del projecte Dansa en Família i posteriorment compaginant el management, la distribució i la producció de la Cia. Mar Gómez amb la producció i la coordinació internacional de la Cia. Dei Furbi. En paral·lel segueix ballant en col·laboracions diverses.

En l’àmbit educatiu, amb la Cia. Mar Gómez desde 2012 també ha coordinat el projecte Jugant amb la Dansa que ha portat la dansa a l’horari lectiu dels centres escolars del Prat de Llobregat del 2012 al 2019.

Ballar és el camí més curt a la felicitat.