Tavi Algueró

Tavi Algueró Sala
Castellfollit de la Roca, 1963

La formació que ha tingut ha estat bàsicament de caire autodidacte. Això ha fet que de mica en mica , amb molt de treball, experimentació i alguna formació puntual de caire tècnic, ha adquirit un estil propi bastant característic. Aquesta manera de fer ha permès diversificar molt la seva oferta professional i incidir en diferents àmbits creatius.

Il·lustra contes, col·labora en edicions de tipus pedagògic i de divulgació, fa publicitat, acudits de premsa, personatges per a webs, decoracions d’habitacions, cartells, postals, fulls informatius, estampats per a roba…com, també, una altra part important de la seva feina són els encàrrecs de particulars, més o menys personalitzats i en format de quadre.

A banda de totes aquestes tasques creatives subjectes a encàrrecs, ha realitzat exposicions col·lectives, de grup o bé individuals.

La versió potser més diferent, dintre el ventall en el seu àmbit de treball, és el disseny i la construcció de personatges de gran format i en volum com podrien ser gegants, cavallets, cabeçuts i altre bestiari típic de la nostra cultura amb mig centenar de figures realitzades. Aquests treballs els comparteix amb l’artista Àngel Rigall.

El coneixement de les tècniques i materials per a la creació d’aquestes figures ha donat peu a diversificar més l’àmbit professional atenent la demanda de restauració i reparació de figures d’altres èpoques, autors i contrades.

Una part molt important del dia a dia l’ocupa la docència que imparteix en horari extraescolar, tant en l’àmbit d’il·lustració i còmic com de creació de figures de faràndula, a l’Escola Municipal d’Expressió d’Olot en la qual també exerceix el càrrec de director.

Lligat a questa darrera faceta professional aten a diferents demandes per part d’escoles o centres educatius per impartir xerrades o tallers de petit format al llarg del curs escolar.

Aprendre a expressar amb dibuixos, una passió i un repte a ensenyar.