Maribel Torres a l’EME

L’escriptora olotina Maribel Torres fa poques setmanes que ha estrenat llibre. Es tracta de Cartes marcades, una història que aprofita el gènere de la novel·la negra per fer una clara denúncia de les xarxes de prostitució.

Aquest dilluns ha estat al taller d’Escriptura Creativa de l’EME, que imparteix Jenni Rodà, per parlar d’aquesta última publicació i de les dues precedents —El despertar del navegant i Aquí mano jo—, que també han estat publicades per Llibres del Delicte.

Durant la conversa, l’escriptora ha pogut explicar què pretén fent aquest tipus de literatura, quins són els seus mètodes per documentar-se, de quines rutines parteix per posar paraules a les seves idees i quins projectes futurs té en ment.

L’alumnat, per la seva part, ha pogut fer diverses preguntes i aportacions en relació amb la novel·la negra i, per extensió, amb els diversos estils literaris i amb la tasca d’escriptura.

La sessió s’ha tancat amb un exercici que els ha proposat l’autora per tal que cadascú deixés volar la seva imaginació i posés a la pràctica les habilitats d’escriptura que han anat desenvolupant al llarg del trimestre.

Des del taller d’Escriptura Creativa es valora molt positivament que l’alumnat que en forma part tingui contacte amb els escriptors per acostar-los més aquesta expressió artística i animar-los a continuar escrivint.