CRISTINA LIÑÁN

Cristina Liñán i Papasseit

La Cristina va iniciar l’estudi artístic i l’experimentació creativa a l’Escola d’Art i de Teatre de Lleida als anys 90. Aquesta experiència l’inspira a emigrar de la seva estimada ciutat bressol i profunditzar en l’estudi del Teatre Físic i la Performance a la universitat anglesa Dartington College of Arts. En finalitzar els estudis continua el seu viatge cap a la República d’Irlanda on crea, juntament amb Imma Pavón, la companyia m-brella i més tard, ja instal·lada a La Garrotxa, Imakoko Arts en col·laboració amb Monika Medina. Durant uns anys es dedica a l’ensenyament de la llengua anglesa juntament amb la pràctica de creació performàtica.

Sempre ha sentit una profunda motivació per explorar processos creatius originals i diferents. Té especial interès en la improvisació, la composició immediata, l’efimeritat i l’acció transformadora de creació multi-cultural, inter-disciplinar i col·lectiva. Actualment és docent de l’assignatura Dramatúrgia No-Convencional al 2on curs del Cicle Formatiu de Grau Superior en Tècniques d’Actuació Teatral a l’Escola d’Art i de Teatre de Lleida.

Nosaltres som la revolució – Joseph Beuys